sunnuntai 22. toukokuuta 2016

Personal trainer -koulutus suoritettu!!!

Nyt on huippufiilis! Personal trainer -koulutuksen nettitentti on suoritettu hyväksytysti, aivan upeeta!

Olen nyt koulutettu personal trainer, aikasta siistiä.

Näyttökokeen suoritin pari viikkoa sitten, se jännitti ihan sikana. Olin aamupäivän silloin töissä, keskittymiskyvystä tai työtehosta ei voida tuon aamupäivän kohdalla puhua. Ruokakaan ei maistunut lounaalla, kun jännitti niin. Näyttöä vastaanottivat kaksi kouluttajaa, kumpikin yhden parin kerrallaan. Mä olin Hannan kanssa ekana näyttöä suorittamassa, halusin sen heti alta pois. Itselläni kokeena oli ohjata toimistotyöntekijälle kolmisen liikettä tarkempien ohjeiden ja tavoitteiden mukaan. Jännitti, mutta hyvinhän se meni. :)

Tällä porukalla ollaan opiskeltu kerran kuukaudessa. Huipputyyppejä!

Villasukat on yksi pt-koulutuksen must-jutuista.

Näyttökokeen jälkeen eka viikko meni jumppaohjelmia uusiessa ja tällä viikolla olen lukenut tenttiin. Koko ajan takaraivossa on ollut tentti ja huhupuheet siitä, miten killeri se on. Olen lykännyt kaiken muun tekemisen taka-alalle (muun muassa verhot ovat odottaneet vaihtamista, ikkunat pesua ja vaatekaappi pursuilee), kun kaikki vähäinen vapaa-aika on koetettu lukea. Eilen lauantai-iltana tulin kotiin vasta joskus kasin pintaan ja lueskelin varmaan yöhön yhteen. Tänä aamuna heräsin ajoissa ja luin melkein kolme tuntia ennen aamupäivän jumppatuurausta.

Ihan paras ohjelma padille lihasten opetteluun.
Luuranko auttaa hahmottamaan lihasten lähtö- ja kiinnityspaikkoja.

Lukemista. Kiitos pikkuveljelle ja hänen vaimolleen, tuo Ihmiskeho ensyklopedia on ollut huippukirja.

Kahvakuulatunnin jälkeen luin vielä, sitten kävin pienellä kävelyllä (vähän happea aivoille) ja nettitentin kimppuun. Oli kyllä kieltämättä vaikea tentti. Läpäisyraja oli 75 prosenttia ja mulla meni oikein 78 prossaa. Hyvä, että uskalsin katsoa tulosta. 

60 kysymykseen oli aikaa vastata 60 minuuttia eli minuutti per kysymys.

Nyt on mieletön fiilis. 9 kuukauden opiskelurutistus on saatu päätökseen. Tosin käyn vielä muutaman viikon päästä Tampereella yhden koulutuspäivän, kun olin sen poissa pikkuveljen häiden takia. Sinällään koulutuksesta sallitaan yksi poissaolopäivä, että se ei haittaisi, mutta koska olen koulutuksesta maksanut, niin haluan ottaa kaiken hyödyn irti. Sitä paitsi tuo kyseinen koulutuspäivä on kuntouttavasta harjoittelusta, mikä on tosi mielenkiintoinen aihe, siksikin haluan käydä sen.

Tämä oli ihan paras ruutu tietokoneen näytöllä, happy. Läpäisyyn vaadittiin siis 75 prosenttia oikein.

Mutta nyt on mieletön fiilis. Nyt voi alkaa nauttia kesästä ja keskittyä treeneihin ja kaikkeen muuhun ihanaan :)

Ps. Tää hyvän mielen biisi sopii tähän, tää tulee ekstrana nyt pyörivään spinning-ohjelmaan, kävin vanhanaikaisesti oikein levykaupasta ostamassa cd:n, kun iTunes ei suostunut myymään:

• Elastinen feat Sami Hedberg: Täytyy jaksaa: https://youtu.be/bQnbX0SdA0Y

2 kommenttia: